Kantoorautomatisering

Werken zonder werkplekken is tegenwoordig niet meer mogelijk. Of u nu een vaste werkplek op kantoor gebruikt, een laptop, een werkplek op afstand of een mobiele werkplek, Pyramedia wil u graag ontzorgen. In onze visie heeft u geen omkijken naar uw werkplek als het gaat om beveiliging, updates, schoonmaken en optimaliseren. Wij leveren én onderhouden graag uw werkplek, zodat u altijd zorgeloos uw bedrijf kunt runnen.

Diensten

Voor diverse klanten levert Pyramedia de volgende diensten:

  • Advisering m.b.t. hardware (desktop/laptop/thin client/tablets/mobiel internet)
  • Levering van hardware
  • Implementatie van cloud werkplekken
  • Functioneel beheer en onderhoud werkplekken

Aanschaf

Natuurlijk kunt u naar de winkel gaan en een PC of laptop kopen. Maar in onze ervaring bent u dan al snel twee dagen verder voordat u kunt werken. Updates installeren, bloatware verwijderen, software installeren, printers en randapparatuur instellen, e-mail instellen..
Wij houden ervan om u een werkplek te leveren die u aan kunt zetten waarna u direct aan de gang kunt. Uiteraard betaalt u voor deze aflevering misschien iets meer, maar zelf doen is netto altijd duurder.

Onderhoud

U weet inmiddels dat een PC of laptop, net als een auto, regelmatig onderhoud nodig heeft om optimaal te functioneren. Zowel exterieur (vuil), interieur (stof) alsook software (besturingssysteem) dienen regelmatig schoongemaakt, bijgewerkt en geoptimaliseerd te worden. Ook hier wilt u liever niet mee bezig zijn. Pyramedia is gespecialiseerd in regulier werkplek onderhoud, in veel gevallen van afstand. U zet de laptop of PC een uurtje per maand aan, wij loggen in en nadien is uw werkplek weer als nieuw. Ook onderhoud op locatie is mogelijk.

Cloud werkplekken

Een andere optie is tegenwoordig een “cloud werkplek”, oftewel een werkplek op afstand. Hierbij staat uw Windows-omgeving, inclusief software en uw instellingen, op een server van Pyramedia. Uw voordelen? U kunt op elke locatie én vanaf elk apparaat met een Internetbrowser (inclusief tablets) inloggen op uw eigen werkplek. Uw gegevens, bestanden en programma’s zijn altijd beschermd, veilig én geback-upt. U krijgt een gedeelde map waarin u met uw hele bedrijf bestanden kunt opslaan. Geen eigen laptops, PC’s of servers nodig. Onderhoud wordt automatisch verricht. Zo heeft u dus echt geen omkijken naar uw werkplek en kunt u overal zorgeloos werken. De nadelen? Eigenlijk maar één: cloud werkplekken zijn niet altijd geschikt voor hele specifieke software. Extra applicaties kunnen wat prijzig zijn. Het meest geschikt voor standaard “kantoor”-werkplekken met Windows en Office.

Meer weten?

Ook behoefte aan zorgeloze werkplekken? Neem contact op voor meer informatie.